Startpagina Archief

Mydibel wil de wereld veroveren

Mydibel profiteert van een sterk groeiende vraag naar aardappelproducten. De aardappelverwerker uit Moeskroen kiest daarbij een eigen aanpak van de (internationale) markt, aldus topman Marc Van Herreweghe. “Onze focus ligt niet op de retail, maar op foodservice. Het aandeel eigen merken in onze omzet zal alleen maar toenemen.”

De wereldwijde vraag naar friet en aanverwante producten groeit jaarlijks met circa 4%, zo becijferen analisten. De bedrijven die deze enorme vraag beantwoorden, zijn vooral Noord-Amerikaans en Europees. In Europa zijn het vooral bedrijven en België en Nederland die de honger stillen. Clarebout, Agristo, Lutosa, Aviko, Farm Frites… ze kondigen nieuwe...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement

Actueel

Ruime belangstelling voor rijk gevulde juni-editie Biovelddag

Akkerbouw Op 25 juni opende het Proefbedrijf voor Biologische Landbouw van Inagro zijn deuren voor de voorjaarseditie van de Biovelddag. De ruim 80 bezoekers werden rondgeleid langs de proefpercelen waarbij de proefopzetten, voorlopige resultaten en het verloop van het eerste deel van het teeltseizoen werden toegelicht. Er waren ook interessante machinedemo’s met de MulchTec planter en de Maverick wiedrobot van Odd.bot.
Voir plus d'articles
Meest gelezen