Startpagina Archief

Mydibel wil de wereld veroveren

Mydibel profiteert van een sterk groeiende vraag naar aardappelproducten. De aardappelverwerker uit Moeskroen kiest daarbij een eigen aanpak van de (internationale) markt, aldus topman Marc Van Herreweghe. “Onze focus ligt niet op de retail, maar op foodservice. Het aandeel eigen merken in onze omzet zal alleen maar toenemen.”

De wereldwijde vraag naar friet en aanverwante producten groeit jaarlijks met circa 4%, zo becijferen analisten. De bedrijven die deze enorme vraag beantwoorden, zijn vooral Noord-Amerikaans en Europees. In Europa zijn het vooral bedrijven en België en Nederland die de honger stillen. Clarebout, Agristo, Lutosa, Aviko, Farm Frites… ze kondigen nieuwe...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement

Actueel

Aardappel blijft stevig verankerd in Vlaamse eetcultuur

Aardappelen De aardappel bleef de populairste maaltijdbegeleider in 2024. Op een gemiddelde dag at 51% van de Belgen aardappelen, met gekookte aardappelen als populairste bereidingswijze. Het thuisverbruik van verse aardappelen daalde wel verder. Met een gemiddelde consumptie van 3 à 4 keer per week blijft de aardappel stevig verankerd in de Vlaamse eetcultuur. Dat blijkt uit een uitgebreid rapport over het aardappelverbruik in 2024 van VLAM.
Voir plus d'articles
Meest gelezen