Startpagina Archief

Landbouwers aan zet

Leestijd : 1 min

Hierna volgen 3 reportages van landbouwers die hun eigen verdienmodel hebben uitgebouwd. De een gelooft in het agro-ecologische verdienmodel, de andere in CSA. Nog iemand anders rolt zelf een volledig geëquipeerde biowinkel uit en gelooft in marketing. In elk verhaal lees je over de kosten die ze hebben, de samenwerkingen die ze aangaan om hun verdienmodellen te versterken en hoe ze denken over het maken van een verkoopprijs. En last but not least: hoe brengen ze het aan de man? Het is in ieder geval duidelijk dat elk landbouwbedrijf uniek is, en dat elke landbouwer zijn struikelblokken kent bij het zetten van een faire prijs en het verhogen van de rendabiliteit. Laat je inspireren door hun verhalen, en misschien volg je hun pad ook wel.

MV

Actueel

Johan De Wilde, een Waalse varkenshouder met de blik op de toekomst

Varkens In een sector die constant evolueert, zoals de veeteelt, is het verstandig om ver genoeg vooruit te plannen, als je niet voor verrassingen wil komen te staan. Johan De Wilde, varkenshouder in Geldenaken (Jodoigne, Waals-Brabant), begrijpt dat maar al te goed. Met zijn nieuwe stallen heeft hij zich gericht op een heldere en modulaire indeling en ruimtebesparing, zodat hij en zijn dieren met een gerust hart de toekomst tegemoet kunnen gaan.
Voir plus d'articles
Meest gelezen