De transmissie is de gekende AutoCommand Continu Variabele Transmissie (cvt) die nu iets fijner valt af te regelen, bijvoorbeeld de agressiviteit bij het schakelen tussen vooruit en achteruit.
De T7 HD-reeks telt 3 modellen met maximale vermogens van 273, 288 en 313 pk.
Comfort en zichtbaarheid
De spiegels worden van binnenin de cabine afgeregeld. Niet alleen de positie van de spiegelkappen is verstelbaar ook de spiegelsteunen kunnen elektrisch vanuit de cabine telescopisch meer naar buiten of binnen gebracht worden om in te spelen op het aangekoppelde werktuig.
Het is een detail, maar duidelijk over nagedacht: de voorste ruitenwisser is onderaan gemonteerd, waardoor hij een groter werkbereik krijgt. De achterruit die wordt bij de nieuwe modellen dan weer dieper uitgesneden om een groter zicht te bieden.
Om de cabine te betreden, zijn de traptreden verbreed met andere grepen en is de onderste traptrede in positie verstelbaar afhankelijk van de gekozen bandenmaat achteraan. Hier vallen ook de andere achterspatborden op. Ze hebben een nieuw ontwerp en lopen breder, langer en dieper door om de band beter af te schermen.
Cabine-interieur
In de cabine valt het kleine beeldscherm in het midden van het stuurwiel onmiddellijk op. New Holland noemt dit het ‘Center View Display’. Het zou een primeur zijn voor de tractormarkt.
Ook de rijhendel is van vorm veranderd en heeft bedieningstoetsen waar de bestuurder zelf naar eigen keuze functies aan kan toekennen. De tweede joystick op de armleuning is zo ontworpen dat hij de ideale bediening voor een frontlader kan bieden. Opvallend is dat alle bedieningsknoppen van de rechter cabinewand zijn verdwenen en allen een plaats hebben gevonden op de rechter armleuning.
Onder de stoel van de bijrijder zit een 12 l gekoeld vak (via de airco) waar 2 grote drankflessen en een kleine broodtrommel in past.
Achteraan
Achteraan de nieuwe T7 HD-serie is alles beter gegroepeerd en handiger uitgevoerd. Zo zijn er andere aansluitingen voor de hydrauliekventielen. Hydraulische leidingen moeten hierdoor makkelijker aan te koppelen zijn. Automatisch sluitende kleppen beschermen de ventielen tegen vuil. De trekhaken werden verzwaard en aan de spatbordbediening zit een knop waar de bestuurder zelf een functie aan kan toekennen.





