Startpagina Actueel

65 bedrijven en organisaties ondertekenen EU-gedragscode voor verantwoordelijke levensmiddelen en marketingpraktijken

In het kader van de Farm-to-Forkstrategie hebben 65 belanghebbenden uit de sector de EU-gedragscode voor verantwoordelijke levensmiddelenbedrijven en marketingpraktijken ondertekend. Het gaat onder meer over Copa-Cogeca, AB Inbev, Colruyt Groep, Greenyard, Nestlé, Syngenta...

Deze gedragscode vormt een essentieel onderdeel van de inspanningen van Europa om gezonde en duurzame voedingsopties beter beschikbaar en betaalbaar te maken en zo de totale ecologische voetafdruk te verkleinen. De gedragscode is ontwikkeld met verenigingen en bedrijven in de EU, zoals internationale organisaties, ngo’s, vakbonden en ondernemersorganisaties, in samenwerking met de diensten van de Europese commissie.

Bijdrage aan duurzame transitie versnellen...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Actueel

Meer artikelen bekijken