Startpagina Edito

Edito: Imago van melkproductie weer eens onderuitgehaald

Sinds vorige week worden onze noorderburen weer geconfronteerd met een giftige antizuivelcampagne van een dierenrechtenorganisatie. Tegen zo’n actie opboksen blijft moeilijk. De imagoschade voor de veehouderij is weer gebeurd...

De Nederlandse dierenrechtenorganisatie Dier&Recht spoort consumenten aan om te stoppen met zuivelconsumptie. De campagne bestaat uit posters in de publieke ruimte met een waarschuwing op een zuivelpak, vergelijkbaar met de informatie op sigarettenpakjes. De waarschuwingen gaan vooral over het kalverleed dat zuivel veroorzaakt. De ophefmakende billboards staan in de meeste grote steden. Door de confronterende beeldkeuze met kalfjes worden veehouders bij heel wat stedelingen direct en openbaar neergezet als veroorzakers van ernstig...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Edito

Edito: Welke kleur hangt na 9 juni boven onze Vlaamse velden?

Edito Eerlijk toegegeven, het was best spannend om op 20 mei de resultaten van onze Landbouwleven-peiling te ontdekken. Zouden onze lezers anders stemmen dan de grote peilingen en stemtesten de voorbije weken aangaven? Onze 913 respondenten kozen een eigen podium, dat is wel duidelijk!
Meer artikelen bekijken