Startpagina Edito

Edito: Imago van melkproductie weer eens onderuitgehaald

Sinds vorige week worden onze noorderburen weer geconfronteerd met een giftige antizuivelcampagne van een dierenrechtenorganisatie. Tegen zo’n actie opboksen blijft moeilijk. De imagoschade voor de veehouderij is weer gebeurd...

De Nederlandse dierenrechtenorganisatie Dier&Recht spoort consumenten aan om te stoppen met zuivelconsumptie. De campagne bestaat uit posters in de publieke ruimte met een waarschuwing op een zuivelpak, vergelijkbaar met de informatie op sigarettenpakjes. De waarschuwingen gaan vooral over het kalverleed dat zuivel veroorzaakt. De ophefmakende billboards staan in de meeste grote steden. Door de confronterende beeldkeuze met kalfjes worden veehouders bij heel wat stedelingen direct en openbaar neergezet als veroorzakers van ernstig...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Edito

Edito: (H)eerlijk dichtbij, maar... voor de consument soms te veraf

Edito Tijdens de ‘Week van de Korte Keten’ – dit jaar van 18 tot 26 mei – zetten weer heel wat producenten hun aanbod aan (h)eerlijke producten extra in de kijker. Verser kunnen de producten niet op je bord belanden, maar toch raakt die consument niet altijd meer op het boerenerf.
Meer artikelen bekijken