Startpagina Veeteelt

Greenpeace wil strengere regels voor vleesreclame

Greenpeace vindt dat reclame voor vlees aan strikte regels moet worden onderworpen. De vleessector gebruikt immers dezelfde marketingtechnieken als de tabaksindustrie, stelt de milieuorganisatie.

Leestijd : 1 min

Reclameboodschappen voor tabak en alcohol werden strikt gereguleerd voor het welzijn van de samenleving. “Wordt het geen tijd om reclameregels op te leggen voor het welzijn van de hele planeet, en gelijkaardige restricties in te voeren voor vleesmarketing?”, stelt Greenpeace.

De organisatie lijstte op basis van onderzoek in verschillende landen 7 mythes op die de vleessector in reclame zou meegeven.

“Reclame voor klimaatschadelijke producten zou gereglementeerd moeten worden, zodat de vleesconsumptie niet verder met foute beelden en slogans wordt aangewakkerd”, aldus Stephanie Töwe, landbouwexperte bij Greenpeace.

Belga

Lees ook in Veeteelt

Michael Gore: “Als het zo doorgaat, glijden we opnieuw af naar een crisis in de vleesveesector”

Vleesvee Het aantal runderslachtingen staat op een historisch laag niveau. We produceren vandaag de dag minder rundvlees dan in 1970 en als je het aan Michael Gore, afgevaardigd bestuurder van de nationale beroepsvereniging voor slachthuizen, uitsnijderijen en groothandels (Febev), vraagt is de bodem nog niet in zicht. “We kunnen deze neerwaartse trend alleen stoppen bij de basis: de boer, alsook de tussenschakels in de vleesproductieketen, moeten een eerlijke prijs ontvangen voor hun product. Dat is de impuls die we nodig hebben om de hele keten draaiende te houden.”
Meer artikelen bekijken