Drie lokale producten vragen erkenning als BGA (Beschermde Geografische Aanduiding)
De succesvolle Europese ‘EuroFoodArt’ campagne, die van start ging in 2021, begint aan zijn tweede promotiejaar voor lokale producten met een BOB- of BGA-label. Deze campagne, die aanwezig is in 3 landen en in België geleid wordt door Apaq-W, zet Europese landbouwproducten van topkwaliteit in de kijker, voedingsproducten waarvan de kwaliteit en de knowhow aan strikte kwaliteitshandvesten moeten voldoen. Bij de kandidaten voor het BGA-label (Beschermde Geografische Aanduiding) vinden we Boulette de Walonnie, Miel wallon en Saucisson gaumais.

De campagne EuroFoodArt zet 11 Belgische producten met een Europees BOB- of BGAlabel in de kijker. Parallel daarmee zijn er momenteel in België meerdere aanvragen om een van beide labels te bekomen. Voor een officiële erkenning moet de traditionele knowhow van een product nauwkeurig onderzocht en bestendigd worden. Deze labels zijn tegelijk een garantie voor de consument die er zeker van kan zijn dat hij of zij een lokaal geproduceerd kwaliteitsproduct koopt.
Drie kandidaten voor Beschermde Geografische Aanduiding...
Dit artikel is alleen voor abonnees
U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt
Al abonnee of geregistreerd?
Log in of Activeer uw abonnement