Startpagina Actueel

Lokale landbouwer vindt de weg naar het internet

De lokale boer vindt steeds vaker de weg naar het internet. Dat blijkt uit de jaarlijkse internetbarometer van het bedrijf Email-Brokers. In vergelijking met 2014 hebben nu meer dan dubbel zoveel landbouwers een eigen online platform om daar hun groenten, fruit of vlees direct aan de consument te verkopen, zonder tussenpersonen.

Ongeveer 6 procent van alle Belgische ondernemingen in de primaire sector heeft intussen een eigen verkoopsplatform op internet. In 2014 was dat amper 3 procent. In vergelijking met de industrie en de dienstensector, waar respectievelijk 36 en 58 procent van de bedrijven online zit, hebben de landbouwers nog werk voor de boeg, maar de vooruitgang is toch opmerkelijk, menen ze bij Email-Brokers.

"Meer en meer kleine bedrijven zijn aanwezig op het internet, en ook de lokale boeren springen mee op die...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Actueel

Matthijs Baan bottelt de verse melk van elke koe direct in een aparte fles

Melkvee De Nederlandse melkveehouder Matthijs Baan scoort internationaal hoog met zijn concept ‘ElkeMelk’. Op 27 november 2024 zat hij aan tafel met koning Willem-Alexander en koningin Máxima van Nederland tijdens de Uitblinkerslunch. Hij won immers in 2023 2 eerste prijzen tijdens de World Dairy Innovation Awards in Londen, in de categorie ‘beste ambachtelijke zuivel’ en in de categorie ‘beste innovatieve zuivel start-up’.
Meer artikelen bekijken