Startpagina Actueel

Amper 15% van consumenten kent milieu-inspanningen Belgische landbouwsector

Slechts 15  % van de consumenten is op de hoogte van de inspanningen die de Belgische landbouwsector doet om duurzamer te zijn, zo blijkt uit een studie. Daarom zet het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM) de campagne 'Helden van onze velden' voort in 2023.

Een onderzoek in opdracht van VLAM, bij duizend gezinshoofden tussen de 18 en 64, toont aan dat amper 15  % iets heeft opgevangen over de inspanningen van de Vlaamse aardappel-, groente- en fruitsectoren (AGF). Vooral acties als het mestactieplan en lokaal kopen zijn bekend. Met wat hulp doen bij 30  % ook rotatieteelt, duurzame verpakkingen en de inzet van bijen en bodembedekkers een belletje rinkelen.

Duurzaamheid van belang...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Actueel

Vleesvee in Vlaanderen: meten is weten

Vleesvee De weegresultaten van zijn Belgisch witblauwe runderen zijn belangrijke bedrijfsgegevens voor veehouder Bruno Vanhaelemeesch uit Watervliet. “Rendabiliteit was tot aan de welgekomen prijsstijgingen van dit jaar lange tijd een grote uitdaging in het vleesvee. Wie de cijfertjes niet op orde heeft, haalt het niet”, vertelt hij.
Meer artikelen bekijken