Startpagina Edito

Edito: Nog steeds veel werk aan én in de winkel

Duurzaamheid lijkt voor de meeste consumenten nog steeds een ver-van-mijn-bedshow als ze voor het winkelrek staan. De duurzaamheidsinspanningen die ze als burger van boeren en tuinders verwachten, lijken daar immers veel minder belangrijk.

Volgens recente berichtgeving van het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM) staat duurzaamheid vandaag hoog op de agenda van de Belgische consument. Tot zover het goede nieuws... Jammer genoeg leidt dit (nog steeds) niet tot gedragsverandering in de winkel. Daar verandert die burger immers in een typische consument die eerder naar zijn portemonnee en gemak kijkt dan naar de duurzaamheidscriteria die hij verlangt van de producent.

Slechts 15% van de consumenten zou de laatste tijd iets...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Edito

Edito: Kraken en schakelen

Edito Het kraakt duidelijk binnen de sector van de internationale landbouwmechanisatie en dan moet er geschakeld worden... Een verhaal dat nog niet ten einde is, maar intussen wel al enkele droevige hoogtepunten kende.
Meer artikelen bekijken