Startpagina Edito

Edito: Nog steeds veel werk aan én in de winkel

Duurzaamheid lijkt voor de meeste consumenten nog steeds een ver-van-mijn-bedshow als ze voor het winkelrek staan. De duurzaamheidsinspanningen die ze als burger van boeren en tuinders verwachten, lijken daar immers veel minder belangrijk.

Volgens recente berichtgeving van het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM) staat duurzaamheid vandaag hoog op de agenda van de Belgische consument. Tot zover het goede nieuws... Jammer genoeg leidt dit (nog steeds) niet tot gedragsverandering in de winkel. Daar verandert die burger immers in een typische consument die eerder naar zijn portemonnee en gemak kijkt dan naar de duurzaamheidscriteria die hij verlangt van de producent.

Slechts 15% van de consumenten zou de laatste tijd iets...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Edito

Amerikaanse heffingen: stress-test of hype?

Edito Een TikTok-hype zorgt voor een wereldwijd tekort aan pistachenoten. Influencers deelden massaal video’s van de Dubai-reep met chocolade, gemalen pistachenoten en verkruimeld gebak. Die video’s zijn zo populair dat verbouwers van pistachenoten de vraag niet kunnen volgen.
Meer artikelen bekijken