Startpagina Bedrijfsnieuws

John Deere beslist nu al om niet deel te nemen aan volgende SIMA

De volgende SIMA, de grootste landbouwmechanisatiebeurs in Frankrijk, zal alvast een grote standhouder minder tellen. John Deere besliste immers om er in november 2024 niet deel te nemen. Het bedrijf wil meer aandacht geven aan landspecifieke dealer- en klantevenementen.

Leestijd : 2 min

De voorbije editie van SIMA – de eerste na corona – vond voor het eerst plaats in november van de pare jaren, terwijl het event voordien telkens plaatsvond in februari van de onpare jaren. Deze verandering op de kalender deed in november 2022 al enkele landbouwmechanisatiebedrijven afhaken. Samen met andere redenen zorgde dit er onder meer voor dat slechts de helft van de gebruikelijke standruimte werd ingenomen.

Ander manier van klantencontact

Of deze redenen er voor zorgden dat John Deere afhaakt voor SIMA 2024 (24 tot 28 november 2024) is niet gekend.

Het management van John Deere argumenteerde in een persbericht waarom ze verkiezen om niet deel te nemen aan de volgende SIMA : “Covid-19 heeft het evenementenlandschap en de manier waarop klanten contact met ons willen hebben veranderd”, aldus Andreas Jess, marketing director van John Deere voor Regio 2. “Landbouw- en landschapsverzorgingsbeurzen zijn een manier waarop we van oudsher in contact kwamen met boeren en loonbedrijven, maar we onderzoeken ook nieuwe communicatiekanalen, waarbij digitale activiteiten en persoonlijk contact worden gecombineerd. Zo kunnen we beter onze innovatieve technologieën en op productiesystemen gebaseerde oplossingen demonstreren, en tegelijk een groter publiek bereiken.”

Volgens Jess raken klanten steeds meer geïnteresseerd in hoe precisielandbouw hun werkzaamheden in de hele landbouwproductiecyclus kan ondersteunen. Het delen van ideeën en demonstreren van oplossingen hiervoor vereist een andere aanpak.

Nationale dealer- en klantevenementen

Volgens de onderneming helpt de sterkere focus op nationale klantevenementen om van John Deere een meer gestroomlijnde onderneming te maken waar de klant centraal staat. Men wil de middelen op de middellange tot lange termijn zo efficiënt mogelijk inzetten.

Tilmann Köller, verantwoordelijk voor public relations en beurzen en evenementen voor Regio 2, voegt daaraan toe: “Momenteel zijn we onze Europese dealer- en klantevenementen voor 2024 aan het plannen, waarvoor afstemming met onze Noord-Amerikaanse markten nodig is. We zullen de eerste aankondigingen in maart 2024 doen, en we zijn erg enthousiast over het nieuws dat we gaan delen."

John Deere is van mening dat er in de toekomst nog steeds een belangrijke rol is weggelegd voor handelsbeurzen, maar zou graag zien dat organisatoren van internationale handelsbeurzen in hun planning meer flexibiliteit zou bieden bieden om ook andere promotieactiviteiten mogelijk te maken.

AV

Lees ook in Bedrijfsnieuws

Milcobel kondigt reorganisatie aan

Bedrijfsnieuws Op een Bijzondere Ondernemingsraad kondigde zuivelcoöperatie Milcobel de intentie aan om haar organisatie de komende maanden te hervormen om het bedrijf efficiënter en weerbaarder te maken voor de toekomst.
Meer artikelen bekijken