Zuivelproducten blijven populair bij Belg
Zuivel blijft een populair product bij de Belgische bevolking. In 2022 zat het thuisverbruik van zuivel op hetzelfde niveau als in 2019, voor de coronacrisis. 81% van de bevolking gaf aan elke dag een zuivelproduct geconsumeerd te hebben. De Belg gaf ook nooit meer geld uit aan zuivelproducten.

Bijna alle gezinnen kopen zuivelproducten. Slechts 1% van de ondervraagden gaf aan nooit zuivel te consumeren. De lekkere smaak, het uitgebreide assortiment, de sterke verwevenheid in onze eetgewoontes en de voedingswaarde van zuivel zijn de belangrijkste motivators om zuivel te consumeren. Dat blijkt allemaal uit een bevraging van marktonderzoeksbureau iVox in opdracht van VLAM.
Zuivel zit ingebakken
Het ene...
Dit artikel is alleen voor abonnees
U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt
Al abonnee of geregistreerd?
Log in of Activeer uw abonnement