Steeds meer boeren in de korte keten willen samenwerken voor een betere klantenservice
Consumenten kunnen Vlaamse boeren en boerinnen het best steunen door lokaal voedsel te kopen. Maar zij verlangen voldoende comfort. Om de winkelervaring voor de consument te verhogen, besluiten korteketenboeren om meer samen te werken en hun aanbod te bundelen. In 2023 verkocht 37% van de boeren ook producten van een collega. Maar dit cijfer moet omhoog, vindt het Steunpunt Korte keten.

Samenwerken is voordelig voor de klant én de korte keten boer. Als boeren meer samenwerken kunnen ze hun klanten een groter en gevarieerder assortiment aanbieden. Zo wint de klant aan comfort. Hij verliest minder tijd, moet minder kilometers afleggen en maakt makkelijker kennis met een ruimer aanbod aan vers voedsel uit de regio. Samenwerken zet de dienstverlening aan de klant centraal.
Maar ook boeren hebben baat bij die samenwerking. Zij kunnen kosten besparen door bepaalde inspanningen, zoals voor...
Dit artikel is alleen voor abonnees
U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt
Al abonnee of geregistreerd?
Log in of Activeer uw abonnement