Startpagina Melkvee

VLAM roept op om meer Belgische kazen te kopen

Het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM) lanceert onder de noemer 'Supporters van goeie smaak' een campagne om Belgische kazen te promoten. "Vlamingen mogen gerust nog chauvinistischer worden in hun kaaskeuze", klinkt het.

De Vlaming eet gemiddeld 11 kg kaas per jaar, maar amper 15 % daarvan wordt geproduceerd in België. Dat kan beter, zo meent VLAM. Daarom lanceert het centrum een campagne die consumenten oproept om supporter te worden van goeie smaak en bewust te kiezen voor kazen van bij ons.

"Belgische kazen hebben een duidelijke inhoudelijke en emotionele identiteit, die zich situeert tussen het alledaagse karakter van Hollandse kazen en het uitgebreide gamma van Franse kazen", zo stelt VLAM. "In de campagnespot is te zien hoe supporters met kaasvlaggetjes...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Melkvee

Melkveebedrijf zoekt en vindt talent bij ex-gedetineerde

Melkvee West-Vlaamse melkveehouders gingen in het voorjaar van 2025 via Inagro, het penitentiair landbouwcentrum (PLC) Ruiselede en de Vlaamse Dienst voor Arbeidsbemiddeling en Beroepsopleiding (VDAB) een samenwerking aan met een ex-gedetineerde. Wat begon met een stage, groeide uit tot een vaste job en een nieuwe toekomst. Dankzij een goede begeleiding en een hart voor dieren ontstond een samenwerking die werkt.
Meer artikelen bekijken