Startpagina Edito

Ggo’s: geen keuze geen optie

Sire, er zijn geen grenzen meer. Ons (export)land en onze economie zijn intens verweven met die van onze buurlanden. Bedrijven in de toelevering en de afzet zijn internationaal georganiseerd. Dat heeft als gevolg dat de thema’s waarmee zij in het ene land bezig zijn, ook in ons land op tafel komen.

Vanuit de Belgische veevoedersector wordt er daarom met een bang oog gekeken naar wat in Frankrijk en Duitsland aan de hand is in de grootdistributie (zie p. 9). In Duitsland brengen verschillende supermarktketens, waaronder Lidl, zogenaamde ggo-vrije producten in de rekken. Betrokken dieren mogen enkel ggo-vrij voeder verstrekt krijgen.

Wie denkt dat dit enkel een probleem is voor voederfabrikanten die naar Duitsland exporteren, heeft het mis. Zuivelverwerker Arla heeft ook Belgische melkveehouders gezocht en...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Edito

Edito: (H)eerlijk dichtbij, maar... voor de consument soms te veraf

Edito Tijdens de ‘Week van de Korte Keten’ – dit jaar van 18 tot 26 mei – zetten weer heel wat producenten hun aanbod aan (h)eerlijke producten extra in de kijker. Verser kunnen de producten niet op je bord belanden, maar toch raakt die consument niet altijd meer op het boerenerf.
Meer artikelen bekijken