Startpagina Actueel

"Sociaal karakter" frietkot centraal tijdens "Week van de friet"

Nog geen maand na de "Week van de steak-friet" startte gisteren de "Week van de friet". De organisator is opnieuw het promotieagentschap VLAM. Die roept op om tussen 26 november en 2 december de frituur te bezoeken in gezelschap. Want "samen smaakt een frietje beter".

"De Week van de Friet" vindt al voor de negentiende keer plaats. Het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM) wil er de frituristen positief mee in de kijker zetten en de Belg naar het frietkot lokken. Deze keer staat het "sociale karakter" van de Belgische frietkotcultuur centraal. En daar is een wedstrijd aan gekoppeld.

"Bedoeling is om mensen van achter hun computer of smartphone weg te halen om hun vrienden live te ontmoeten, in de frituur", klinkt het. Wie wil deelnemen aan de wedstrijd, moet wel zijn smartphone meenemen naar het...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Actueel

Vleesvee in Vlaanderen: meten is weten

Vleesvee De weegresultaten van zijn Belgisch witblauwe runderen zijn belangrijke bedrijfsgegevens voor veehouder Bruno Vanhaelemeesch uit Watervliet. “Rendabiliteit was tot aan de welgekomen prijsstijgingen van dit jaar lange tijd een grote uitdaging in het vleesvee. Wie de cijfertjes niet op orde heeft, haalt het niet”, vertelt hij.
Meer artikelen bekijken