Startpagina Melkvee

Boeren dienen klacht in tegen antimelkreclame op trams

De landbouworganisaties zijn misnoegd over een reclamecampagne tegen melk op trams van de Lijn in Antwerpen en Gent. Het Algemeen Boerensyndicaat (ABS) diende een klacht in bij de Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame (JEP) tegen de campagne met slogan 'Melk is Dodelijk'. Bij Lijncom, de dochter van de De Lijn die de reclameruimte op de trams en bussen verkoopt, is er inmiddels overleg met de klant in kwestie, de Belgische veganismevereniging Be Vegan.

"Een stap te ver", een "slag in het gezicht voor vele hardwerkende boeren" of "fake news" van de veganistische lobby, hekelt ABS in een persbericht. De telefoon staat er naar eigen zeggen roodgloeiend van woedende melkboeren, die niet te spreken zijn over de campagne "Melk is dodelijk voor 150.000 Belgische kalfjes per jaar" van Be Vegan.

"In de deontologische code van Lijncom, het bedrijf verantwoordelijk voor de publiciteitswerving van De Lijn, staat overduidelijk dat er voor boodschappen, diensten of producten waarvan de oorsprong en/of de...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Melkvee

Milcobel verhoogt de melkprijs opnieuw met 0,75 euro/100 l

Economie De raad van bestuur van zuivelcoöperatie Milcobel besliste op 20 mei over de melkprijs voor deze maand. Milcobel zal voor de lopende leveringen van de maand mei 2025 een standaard melkprijs hanteren van 50,25 euro/100 l. Dit is een stijging met 0,75 euro/100 l ten opzichte van april 2025.
Meer artikelen bekijken