Startpagina Melkvee

Delhaize past campagne rond biomelk aan na ongelukkige woordkeuze

Supermarktketen Delhaize past een reclamecampagne rond biomelk aan, na een ongelukkige woordkeuze. "Het was nooit onze bedoeling om melkveehouders te schofferen", zegt Delhaize-woordvoerder Roel Dekelver zaterdag. De Waalse landbouwfederatie FWA had Delhaize opgeroepen om de reclameboodschap voor biomelk in te trekken, omdat die zou suggereren dat sommige melkveehouders de normen rond dierenwelzijn niet zouden respecteren.

Leestijd : 1 min

"We betreuren dat deze biomelkcampagne sommige van onze Belgische boeren geschoffeerd zou hebben", zegt Dekelver. "Het was in de eerste plaats onze bedoeling om aan de buitenwereld te tonen welke inspanningen geleverd zijn om biomelk beter te maken. Het was zeker niet onze intentie om andere melkveehouders te beschuldigen of te schofferen, integendeel. Wij hebben steeds zeer goede relaties met de landbouwers gehad."

Toen bleek dat de campagne bij sommige melkveehouders kwaad bloed zette, "hebben we dadelijk beslist om de ongelukkige woordkeuze aan te passen", aldus Dekelver. Delhaize gaat bovendien met de landbouworganisaties samenzitten "om dit te kaderen en de Belgische landbouw in de toekomst verder te versterken".

Belga

Lees ook in Melkvee

Meer artikelen bekijken