Startpagina Edito

Edito: gaat Jumbo als een olifant door de porseleinkast?

Met de komst van Jumbo wordt het Belgische supermarktlandschap weer een beetje drukker. In het gevecht om een paar procent marge dreigen landbouwers uiteindelijk aan het kortste eind te trekken. Voor hen valt te hopen dat de supermarkten niet in een prijzenoorlog geraken, maar met boeren en verwerkers de

koek groter gaan maken.

Deze week opende de Nederlandse supermarktketen haar eerste Belgische vestiging. De eer viel te beurt aan de gemeente Pelt, die grenst aan Nederland. Met Rijkevorsel en Lanaken staan binnenkort nog enkele grensplaatsen op de rol, en Deurne. Voor een hele serie andere plaatsen zijn al vergunningen of grond geregeld. Op de langere termijn wil het familiebedrijf 100 Belgische vestigingen, waarbij het belooft veel Belgische producten aan te bieden.

De komst van Jumbo wordt wel vergeleken met de komst van...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Edito

Edito: (H)eerlijk dichtbij, maar... voor de consument soms te veraf

Edito Tijdens de ‘Week van de Korte Keten’ – dit jaar van 18 tot 26 mei – zetten weer heel wat producenten hun aanbod aan (h)eerlijke producten extra in de kijker. Verser kunnen de producten niet op je bord belanden, maar toch raakt die consument niet altijd meer op het boerenerf.
Meer artikelen bekijken