Startpagina Melkvee

Vlaming positiever tegenover melk dankzij VLAM-campagne

De VLAM-melkcampagne van 2019 heeft duidelijk effect gehad. Veel Vlamingen geven aan meer melk te drinken of die intentie ertoe te hebben. De campagne loopt nog tot 2021.

Een onderzoek uitgevoerd door marktonderzoekbureau Ipsos geeft aan dat Vlamingen tussen 20 en 35 jaar een positievere houding aannemen ten opzichte van melk. 58% van diegenen die de campagne herkenden, zeggen dat ze nu vaker melk consumeren dan voor de campagne, of de intentie hebben om meer melk te drinken. 56% verklaart dat ze melk op andere tijdstippen doorheen de dag gebruiken dan voordien, of dat van plan zijn. Lees: wie vroeger enkel een latte om vier uur dronk, laat zich nu ook verleiden tot pakweg een White Russian-cocktail in de latere uren.

...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Melkvee

Het regent innovatieve sterren in Rennes

Veeteelt Een 60-koppige jury lauwerde dit jaar 43 nieuwe producten met minstens 1 ster op de innovatiewedstrijd van de Space-beurs in Rennes. Slechts 2 innovaties bemachtigden de felbegeerde 3 sterren: een robothond die bij het vallen van de avond pluimvee naar binnen brengt en een digitaal monitoringssysteem voor jongvee.
Meer artikelen bekijken