Startpagina Economie

Nationale campagne ‘SOS Patat: red patatjes, eet frietjes’

Met de campagne ‘SOS Patat : red patatjes, eet frietjes’ willen Too Good To Go en een groot deel van de retail en voedingbedrijven voorkomen dat zo'n 750.000 ton Belgische aardappelen verloren gaan. Bij meer consumptie worden de koelhuizen gedeeltelijk leeggemaakt zodat frietaardappelen zonder bestemming toch kunnen worden verwerkt.

Aardappelen zijn de Belgische trots bij uitstek, aldus de partners achter de campagne. De huidige situatie heeft het consumptiepatroon van diepgevroren aardappelproducten op verschillende niveaus door elkaar geschud. Met een daling van de export en de sluiting van een groot deel van de horecasector in België maar ook wereldwijd, zijn de verkochte hoeveelheden van deze diepvriesproducten sterk gedaald. Dit heeft als gevolg dat de koelcellen van de aardappelverwerkers overvol zitten.

Daarom worden de aardappeltelers nu geconfronteerd met een berg van...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Economie

Nat voorjaar heeft impact op melkproductie

Economie Raf Beyers, adviseur bedrijfsontwikkeling en risk management bij United Experts, overliep op 7 mei met ons zowel de financiële situatie in de wereld als de internationale zuivelmarkten. Net zoals hier, spelen in heel wat andere regio’s de slechte weersomstandigheden parten bij de melkproductie. In de VS heeft men dan weer te maken met onrustwekkende vogelgriep in de veestapel.
Meer artikelen bekijken