Startpagina Archief

De weg naar nog meer

smakelijke producten op de markt

Door het gebruik van sensorische analyse kan je vaststellen hoe lekker groenten of fruit zijn voor een gemiddelde consument. Niet enkel de smaak, maar ook het aroma, de geur, het gevoel in de mond en zelfs het geluid bij bijten bepalen hoe lekker iets is. Hoe het product eruitziet, beïnvloedt deze beleving, want kleur, grootte of vorm scheppen een verwachting van hoe het product zal zijn. Deze verwachting inlossen is dan ook een must.

In 1998 startte het PCG te Kruishoutem met smaakonderzoek, of juister sensorische analyse, van groenten en fruit. De term sensorische analyse duidt op het meten van de kwaliteit van een product met behulp van de menselijke zintuigen. Consumenten, maar ook de handel en de producenten, hechten immers veel belang aan de kwaliteit van groenten en fruit. Zeker voor de consumenten moeten de producten er niet alleen goed uitzien maar moeten ze ook lekker...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement

Actueel

‘Waterbassin met 33.000 m3 water is een keiharde noodzaak’, meent Michael Schippers

Aardappelen De Zeeuwse akkerbouwer Michael Schippers heeft een akkerbouwbedrijf in Kamperland op Noord-Beveland. Hij is echt een akkerbouwer die houdt van zo efficiënt mogelijk werken. “Dus een zo laag mogelijke input en een zo hoog mogelijke opbrengst.” Hij ging anderhalf jaar naar het land waar zijn ouders ook een sterke band mee hebben, Canada, zowel om levenservaring op te doen als om te werken.
Voir plus d'articles
Meest gelezen