Hoe marketing een biobedrijf groot hielp maken
Elk bedrijf moet je leiden met commercieel inzicht. Dat is ook zo bij landbouwbedrijven, of die nu bio of gangbaar zijn. Jan Vanhuysse wist zijn biodynamisch landbouwbedrijf De Wassende Maan groot te maken, en had daarvoor geen kennis in de boerenstiel nodig. Met 3,5 jaar ervaring als coördinator zette hij het bedrijf op de kaart. “Klanten aantrekken, doen kopen en ze doen terugkomen… dat doe je met een goed marketingplan, maar ook met een goed verhaal”, is zijn boodschap.
Recht voor de raap en met een heldere blik weet Jan Vanhuysse de strategie voor zijn bedrijf uiteen te zetten. “Ik zit nog niet lang in de boerenstiel, slechts 3,5 jaar ben ik coördinator van De Wassende Maan. Ik heb wel een verleden in een aantal voedselcoöperatieven in Afrika en de Filipijnen, en in sociale economie, en dat komt me wel van...
Dit artikel is alleen voor abonnees
U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt
Abonneer nu
Al abonnee of geregistreerd?
Log in of
Activeer uw abonnement