Startpagina Archief

Hoe marketing een biobedrijf groot hielp maken

Elk bedrijf moet je leiden met commercieel inzicht. Dat is ook zo bij landbouwbedrijven, of die nu bio of gangbaar zijn. Jan Vanhuysse wist zijn biodynamisch landbouwbedrijf De Wassende Maan groot te maken, en had daarvoor geen kennis in de boerenstiel nodig. Met 3,5 jaar ervaring als coördinator zette hij het bedrijf op de kaart. “Klanten aantrekken, doen kopen en ze doen terugkomen… dat doe je met een goed marketingplan, maar ook met een goed verhaal”, is zijn boodschap.

Recht voor de raap en met een heldere blik weet Jan Vanhuysse de strategie voor zijn bedrijf uiteen te zetten. “Ik zit nog niet lang in de boerenstiel, slechts 3,5 jaar ben ik coördinator van De Wassende Maan. Ik heb wel een verleden in een aantal voedselcoöperatieven in Afrika en de Filipijnen, en in sociale economie, en dat komt me wel van...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement

Actueel

Oppompverbod versoepeld in de Westhoek

Actueel De gouverneur van West-Vlaanderen heeft op 18 september het oppompverbod in zijn provincie versoepeld. In De Panne, Koksijde, Nieuwpoort, Veurne en Alveringem en in delen van Lo-Reninge en Diksmuide mogen landbouwers opnieuw water oppompen uit onbevaarbare waterlopen.
Voir plus d'articles
Meest gelezen