Startpagina Melkvee

Vijf studenten van Hogeschool Vives ontwikkelen een cocktail op basis van melk: Lì O Lai

Vijf studenten agro- en biotechnologie van Hogeschool Vives creëerden binnen het vak ‘Student Company’ een innovatief product, een cocktail op basis van verse melk.

Leestijd : 2 min

We vinden dat melkveehouders niet genoeg waardering krijgen voor hun werk en producten, aldus Gilles Demuynck. “We gingen aan de slag met de melk en eindigden met een leuke en lekkere cocktail.”

Melkcocktail

Bij de zoektocht naar een origineel en innovatief product werd er gezocht naar iets waar jongeren verzot op zijn. De trend van cocktailbars word steeds populairder, daarom speelden we hierop in. Bij de smaakcombinatie is er gezocht naar een zachte smaak. Gilles Demuynck: “We wilden echter geen klassieke milkshake.” Na talloze smaaktesten en combinaties vonden ze uiteindelijk een lekkere combinatie. Ter goedkeuring werd er ook geproefd door docenten en medestudenten.

QR-code

Op iedere fles is er een QR-code voorzien waarbij je na het scannen terecht komt op de website van Lì O Lait. Op de website kan er extra info rondom het product terug gevonden worden samen met sfeerbeelden van het melkveebedrijf waarvan de melk afkomstig is. De QR-code is een extra dienst om melk te promoten en in een beter daglicht te brengen.

Verkoop

De cocktail zal verkocht worden aan particulieren alsook rechtstreeks aan cafés, hoevewinkels, restaurants,… . De aankoop kan ofwel rechtstreeks aan de oprichters van het product, de website die je kan bereiken via de onderstaande QR-code of mail naar gilles.demuynck@student.vives.be. Voor de prijs van 14 euro krijg je een glazen fles gevuld met 70cl van deze cocktail. De cocktail kan je afhalen ofwel kan deze geleverd worden aan huis. Ook staan we de komende weken nog op enkele markten zoals de lokale markt in

Team Lì O Lait

Lees ook in Melkvee

Meer artikelen bekijken