Belg kiest bewust voor voeding van eigen bodem
Niets boven een stukje vlees van eigen bodem met wat lokale seizoensgroenten. Dat cliché blijkt te kloppen, dat bewijst nieuw onderzoek in opdracht van Fevia - de federatie van de Belgische voedingssector - bij 1.000 Belgen. Een (ruime) meerderheid kiest bewust voor groenten en vlees van hier en ook bier en chocolade scoren goed.

De Belg heeft veel vertrouwen in Belgische voedingsproducten. Dat toont een grootschalige bevraging van onderzoeksbureau iVox in opdracht van Fevia aan. Ruim 6 op de 10 (61,5%) Belgische consumenten vinden Belgische producten van hogere kwaliteit. Een meerderheid (56%) vindt ze ook lekkerder. We vinden Belgische voeding niet alleen smaakvoller, we kiezen ook bewust voor Belgisch om de lokale economie te steunen (72,3%).
Maar wat ligt er nu allemaal in ons driekleurig winkelmandje? De klassiekers: net iets minder dan de helft (46,4%) koopt Belgisch...
Dit artikel is alleen voor abonnees
U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt
Al abonnee of geregistreerd?
Log in of Activeer uw abonnement