Startpagina Fruit

Zachtfruitcampagne ‘Een handje zomer’ wil jonge consument verleiden

De nieuwe Europese campagne ‘Een handje zomer’ wil jongvolwassenen (18-35 jaar) verleiden om vaker te kiezen voor zacht- of kleinfruit. De driejarige campagne zet in op het creëren van herkenbare geluksmomenten met zachtfruit: gezond, makkelijk en lekker.

Met een slimme mix van online- en offlinecommunicatie – van TikTok tot promotiemateriaal voor telers – zal dankzij de campagne het zomergevoel niet te missen zijn in België, Nederland en delen van Duitsland. De Europees ondersteunde campagne legt de focus op lokaal geteeld fruit, met respect voor mens, milieu en biodiversiteit. De ambitie is er om de consument dit zomerse gevoel van zachtfruit naast het voorjaar en de zomer ook in de herfst en de winter te bezorgen.

Nederlandse initiatiefnemers...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Fruit

Dirk Van den Plas volgt Rita Demaré op als VBT-voorzitter

Groenten Dirk Van den Plas, voorzitter van Coöperatie Hoogstraten, is de nieuwe voorzitter van het VBT, het Verbond van Belgische Tuinbouwcoöperaties. Hij volgt Rita Demaré op, die 15 jaar voorzitter was. In april werd Demaré als voorzitter van REO al afgelost door slateler Dirk Declercq.
Meer artikelen bekijken