Winstgroei FrieslandCampina door hogere prijzen en besparingen
Zuivelcoöperatie FrieslandCampina heeft een sterk financieel eerste halfjaar gedraaid, mede door kostenbesparingen. De nettowinst van het zuivelconcern ging met bijna 26% omhoog tot 230 miljoen euro, zo maakte het bedrijf op 23 juli bekend.

De omzet steeg met 6,4% tot 6,8 miljard euro, ondanks lagere volumes. Deze groei werd voornamelijk gedreven door hogere verkoopprijzen, die volgens FrieslandCampina nodig waren om de gestegen melkprijzen en de inflatie te compenseren.
De bedrijfsonderdelen met onder andere kindervoeding en gespecialiseerde voeding voor doelgroepen zoals sporters leverden de grootste bijdrage aan de winstgroei. In Azië had FrieslandCampina last van marktonzekerheden en toenemende concurrentie, wat leidde tot een daling in de vraag en het bedrijfsresultaat. “In...
Dit artikel is alleen voor abonnees
U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt
Al abonnee of geregistreerd?
Log in of Activeer uw abonnement