Startpagina Melkvee

Antimelkreclame op Antwerpse en Gentse trams stopgezet

De reclamecampagne met de slogan 'Melk is Dodelijk' op trams in Antwerpen en Gent is stopgezet. Na onderling overleg zetten adverteerder Be Vegan, de Belgische veganismevereniging, en Lijncom, de dochter van de De Lijn die de reclameruimte op de trams en bussen verkoopt, er een punt achter omdat de campagne als kwetsend werd ervaren, meldt Lijncom.

De landbouworganisaties waren allerminst te spreken over de campagne "Melk is dodelijk voor 150.000 Belgische kalfjes per jaar" van Be Vegan en hadden al stappen ondernomen. Bovendien waren bij Lijncom al ontstemde reacties binnengelopen. Daarop volgde donderdag overleg. "De besproken Be Vegan campagne voor plantaardige alternatieven voor melk werd in onderling overleg tussen de adverteerder en Lijncom stopgezet", meldt Lijncom na afloop in een kort persbericht. "De aanleiding hiervoor is dat de promotiecampagne voor plantaardige melk door bepaalde publieksgroepen als kwetsend werd ervaren...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Melkvee

Mycoplasma bovis: feiten, risico’s en aanpak

Melkvee Mycoplasma bovis is een bacterie die bij menig veehouder bekend is, vaak omwille van hun eigen (negatieve) ervaring. Het is een ziekteverwekker die wereldwijd problemen veroorzaakt. Ook in Vlaanderen groeit de bezorgdheid. Mycoplasma bovis behoort dan ook tot een van de grootste uitdagingen binnen de sector. Het Project MycoSTOP werkt aan een betere aanpak ervan.
Meer artikelen bekijken