Campagne ‘Melk is dodelijk’ niet in strijd met JEP-regels
De reclamecampagne met de slogan "Melk is dodelijk", begin oktober te zien op trams van De Lijn in Antwerpen en Gent, was niet in strijd met de regels van de JEP, het zelfregulerend orgaan van de Belgische reclamesector. Dat heeft BE Vegan woensdag zelf gemeld, en de JEP-beslissing is op de site van het orgaan te lezen.

De JEP benadrukt dat ze zich beperkt heeft tot de inhoud van de campagne, en die getoetst heeft aan de JEP-regels over niet-commerciële reclame, en zich dus niet gebogen heeft over het debat over melkconsumptie. "Dat behoort niet tot haar bevoegdheid", aldus de JEP.
Uit dat onderzoek is gebleken dat het logo van de adverteerder duidelijk te zien is. "Het publiek weet derhalve niet alleen aan welk type argumentatie het zich mag verwachten, maar tevens geacht mag worden er zich rekenschap van te geven...
Dit artikel is alleen voor abonnees
U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt
Al abonnee of geregistreerd?
Log in of Activeer uw abonnement