Startpagina Maïslogistiek

Rumoer rond vrachtwagengebruik

Tijdens de gesprekken die we gevoerd hebben in de voorbereiding van dit dossier over de logistiek bij de snijmaïsoogst, kwamen we meermaals op het onderwerp van vrachtwagengebruik uit. Dit thema blijkt de gemoederen toch enigszins te beroeren.

Verkopers van vrachtwagens roemen hun voertuig omwille van het comfort, wendbaarheid, kostprijs en brandstofverbruik. Verkopers van tractoren en landbouwaanhangwagens bekritiseren de vrachtwagen, lachen met zijn ‘kleine’ banden, beperkte trekkracht op nat land en wijzen op een omslachtige wetgeving om het voertuig te gebruiken.

De loonwerkers die we spraken, uitten zich heel wat gematigder en zijn zowel tractor als vrachtwagen genegen. Zij moeten immers een...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Maïslogistiek

Hooglossers en vrachtwagens voor maïstransport

Mechanisatie Het duurde jaren vooraleer de Quirynengroep uit Merksplas over het huidige machinepark voor de oogst van hakselmaïs beschikte. Ze zetten momenteel in op een eigen hakselaar, twee 3-assige hooglossers, 5 vrachtwagen-trekker opleggercombinaties, één achtwielaangedreven multifunctionele landbouwvrachtwagen en nog enkele landbouwkippers. We gingen mee.
Meer artikelen bekijken