Startpagina Archief

“Milcobel wil een ‘echte’ coöperatie zijn,

die niemand in een keurslijf duwt ”

Topman van Milcobel Peter Koopmans ziet de focus op duurzaamheid toenemen, maar legt anders dan de concurrentie geen specifieke eisen op, zoals weidegang. “Als je er één ding uitpikt, doe je de complexiteit tekort.”

Milcobel blikt terug op een jaar met evoluties. De omzet groeide licht tot 1,26 miljard euro. In totaal verwerkte de coöperatie in 2018 1,8 miljard liter melk, waarvan 1,6 miljard van leden afkomstig was. Dat is 67 miljoen liter meer dan een jaar eerder. De totale melkaanvoer is nu 50% gestegen ten opzichte van 5 jaar geleden. Milcobel zat met...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement

Actueel

Voir plus d'articles
Meest gelezen