Startpagina Archief

Consument vertrouwder maken met lokaal voedsel

Van zaterdag 15 tot en met zondag 23 mei is er de Week van de Korte Keten. Die zet lokaal geproduceerd voedsel volop in de schijnwerpers. Het startschot van die Week van de Korte Keten werd gegeven op het familiebedrijf Van Haesendonck in Weerde.

Lokaal kopen bij onze Vlaamse land- en tuinbouwers is weer hot. Uit dagelijkse praktijk en ondersteunend onderzoek blijkt dat het aantal aanbieders in de korte keten toeneemt én ook dat de belangstelling van de consument groeit. Toch blijft de verkoop, in vergelijking tot de totale aanbestedingen van de Vlaamse consument, via de korte keten eerder beperkt. De coronapandemie heeft de consument wel dichter bij de lokale boer gebracht.

Verschillende partners

Er zijn voldoende redenen voor alle Vlaamse provincies, het...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement

Actueel

‘De 23 ha zaai-uien maken het verschil’, vindt akkerbouwer Jeffrey Prins

Aardappelen De Nederlandse akkerbouwer Jeffrey Prins zit in maatschap met zijn vader Harry en zijn oom Jan André Prins. De 3 gezinnen leven van het 200 ha grote akkerbouwbedrijf. Op het moment van ons bezoek worden net de Seresta-zetmeelaardappelen gerooid en de uien geladen. Bijzonder dit jaar is dat de zetmeelaardappelen meer opleveren dan de consumptieaardappelen die Jeffrey ook heeft.
Voir plus d'articles
Meest gelezen