Startpagina Archief

‘Earth’ wil consument stimuleren om

omschakelproducten te kopen

In april lanceerde BelOrta het nieuwe concept ‘Earth’, dat in het leven is geroepen om de marktkansen van producten in omschakeling naar biologische teelt te vergroten. De producten met het label ‘Earth’ komen deze zomer in de winkelrekken en wijzen de consument erop dat het product komt van gangbare landbouwers die omschakelen naar biologische teelt.

Europa heeft in de Green Deal de ambitie bekendgemaakt om tegen 2030 van de landbouwgrond 25% biologische productie te maken. Dat is zeker niet evident, want de omschakelperiode van gangbare landbouw naar biolandbouw duurt minstens 2 jaar. “De bioproductie zal in de toekomst dus heel noodzakelijk en essentieel zijn, ook in groenten en...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement

Actueel

‘De 23 ha zaai-uien maken het verschil’, vindt akkerbouwer Jeffrey Prins

Aardappelen De Nederlandse akkerbouwer Jeffrey Prins zit in maatschap met zijn vader Harry en zijn oom Jan André Prins. De 3 gezinnen leven van het 200 ha grote akkerbouwbedrijf. Op het moment van ons bezoek worden net de Seresta-zetmeelaardappelen gerooid en de uien geladen. Bijzonder dit jaar is dat de zetmeelaardappelen meer opleveren dan de consumptieaardappelen die Jeffrey ook heeft.
Voir plus d'articles
Meest gelezen