Startpagina Onderwijs

VLTI Torhout: Grote diversiteit aan leerlingen en bezielde leraren

Wat had het eerste jaar van de modernisering voor VLTI Torhout in petto? Had deze een invloed op het profiel van de VLTI-leerling? Kunnen de visie en pedagogische waarden blijven? Voor het ingaan van de zomervakantie was het koffiedik kijken welke leerlingen de weg zouden vinden naar het VLTI.

De modernisering, de verdiepingsmogelijkheden in de eerste graad, de pandemierichtlijnen en de onzekere advisering spelen een rol in de interesse en keuze van leerlingen. Voeg daar een boerenbetoging in Brussel, de landbouwbetoging in Torhout, een nieuw stikstofdecreet, beperking van de varkensquota en stijgende olieprijzen aan toe en het valt te begrijpen dat leraren en directie nagelbijtend toekijken. Elk van deze dingen is op een landbouwschool voelbaar.

Jongens en meisjes met een...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Onderwijs

Dubbele verjaardagsviering belicht meerwaarde van de ILVO-onderzoeksstallen

Varkens De melkveestal en de Varkenscampus van het Instituut voor Landbouw-, Visserij- en Voedingsonderzoek (ILVO) werden respectievelijk in oktober 2014 en april 2015 ingehuldigd. Hoog tijd dus om de realisaties in beide onderzoeksstallen in de kijker te zetten. Deze stallen zijn immers zowel belangrijk voor het praktijkonderzoek als voor onderwijsdoeleinden.
Meer artikelen bekijken