Startpagina Fruit

“In mijn cosmetica zit… appelboom”

Mensen worden steeds bewuster van wat er in hun voeding zit, maar nemen ook de etiketten op cosmetica en verzorgingsproducten onder de loep. Producten met natuurlijke ingrediënten worden alsmaar populairder. Cosmeticabedrijven hebben dit begrepen en zijn actief op zoek naar natuurlijke alternatieven voor de kunstmatige tegenhangers. De hogeschool Odisee doet daarom onderzoek naar natuurlijke polyfenolen, die gewoon te vinden zijn in… appelhout. “Zo krijgen oude bomen nog economisch nut.”

V oor heel wat mensen is het gebruik van verzorgingsproducten en cosmetica een dagelijkse gewoonte. Zo blijken Europeanen 7 cosmetische producten per dag te gebruiken. Dan gaat het niet alleen om make-up, ook gewone zeep, shampoo, deodorant of tandpasta horen daaronder. Die...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Fruit

Campagne moet dalende perenverkoop counteren

Fruit De Belgische Conferencepeer dreigt uit het collectieve geheugen te verdwijnen. Uit recente cijfers blijkt dat de perenconsumptie in 8 jaar tijd met 40% is gedaald in ons land. Vooral jongeren vinden slecht de weg naar peren. Met een nieuwe campagne wil groente- en fruitveiling BelOrta de consument de Conferencepeer weer laten ontdekken.
Meer artikelen bekijken