Startpagina Economie

VLAM stopt aan supermarkt

VLAM houdt zich bezig met generieke campagnes ten voordele van het Vlaamse agrovoedingscomplex. Dat wil zeggen dat consumenten in de supermarkt niet meteen terugvinden wat ze op tv zagen. Ze moeten tijdens het winkelen actief op zoek gaan naar die producten, een moeite die ze zichzelf vaak besparen. “Dat is een groot probleem”, erkent Vandepoel.

“Voor rundsvlees hebben we een poging gedaan om dat te vermijden, met het label Belbeef. De bedoeling is dat wij en de supermarkten elkaar versterken. Als wij generieke promotie voeren, zien we graag dat de supermarkten dat ondersteunen. Het probleem ligt echter voor een stuk bij de supermarkten, die zich absoluut willen differentiëren en niet onder één vlag naar buiten willen komen. Een andere moeilijkheid is dat de distributiesector federaal georganiseerd is, terwijl VLAM een Vlaams centrum is”, voegt Vandepoel nog toe....

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Economie

Meer aardappelen, minder varkens en runderen

Economie Het aardappelareaal in ons land steeg dit jaar met meer dan 7%, met dank aan het mooie weer in het voorjaar en de hoge vraag vanuit de aardappelverwerkende industrie. De totale oppervlakte cultuurgrond in België daalde met 0,7% ten opzichte van 2024. Ons land telt ook minder varkens en runderen. Dat blijkt uit voorlopige cijfers van het Belgische statistiekbureau Statbel.
Meer artikelen bekijken

Vind uw droomjob in de land- en tuinbouw

Steen pluimveebedrijf

Diksmuide, West-Vlaanderen

Solliciteer nu

Stad Kortrijk

Kortrijk, West-Vlaanderen

Solliciteer nu

Vind de medewerker die echt bij u past.

Plaats een vacature
Bekijk alle vacatures