
Als gevolg van een toegenomen concurrentie op de markt zijn de verkopen van Hardi spuitmachines sedertdien gedaald. Daardoor is het merk niet meer de leider inzake spuitmachines op de Belgische markt… “Hardi en wijzelf willen die markt opnieuw gaan veroveren en willen ons daar sterk voor inzetten”, zo geeft Jean-Hughes Henrot, commercieel directeur van de invoerder, aan.
Aantrekkelijke prijzen
Om daarin te slagen werd door de constructeur en zijn Belgische invoerder een gemeenschappelijke strategie uitgewerkt. “Wij willen aantrekkelijke prijzen voorstellen aan de landbouwers en loonondernemers die wensen te investeren in een nieuwe spuitmachine. Distritech en Hardi hebben beslist om hun marge te verkleinen, zonder te raken aan deze van de verdelers.”
Daarnaast zal een netwerk van 6 tot 8 ambassadeurs op punt gesteld worden in ons land om de kleuren van Hardi te vertegenwoordigen op gans het Belgische grondgebied. “Wij zullen vooral het accent leggen op het Twin-systeem, want wij zijn van oordeel dat het de meest aangepaste oplossing is - zowel op economisch vlak als voor het milieu - om te beantwoorden aan de beperkingen die op dit ogenblik wegen op het gebruik van plantenbeschermingsmiddelen en op de spuittechnieken.”