Startpagina Archief

VLAM start aardappelcampagne

VLAM gaat met een nieuwe campagne de aardappelconsumptie onder millennials (18-34 jaar) stimuleren. De campagne wordt voor 20% gefinancierd met de promotiefondsen aardappelen, de EU past 80% bij. De campagne start in april en loopt tot 2022.

Het promotie-agentschap bundelt voor de campagne de krachten met Ierland, Frankrijk en Europatat, een Europese brancheorganisatie. De slogan luidt ‘Aardappelen - Prepare to be surprised - Europe’s favourite since 1536’.

Aardappelen blijven volgens VLAM de maaltijdbegeleider bij uitstek in Vlaanderen, maar het verbruik daalt. Vooral de jongere generatie kiest vaker voor rijst of pasta.

VLAM wil de toekomstige generaties warm maken voor verse aardappelen en verzekeren dat de knol ook in de toekomst op het bord zal blijven komen van Vlaamse...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement

Actueel

Voedselprijzen dalen wereldwijd door overaanbod

Actueel Wereldwijd zijn de voedselprijzen in oktober gedaald, in een context van overaanbod. De maandelijkse index van de Landbouworganisatie van de Verenigde Naties (FAO), die als internationale graadmeter geldt, toont tegenover september een daling met 1,6%.
Voir plus d'articles
Meest gelezen