Startpagina Archief

VLAM start aardappelcampagne

VLAM gaat met een nieuwe campagne de aardappelconsumptie onder millennials (18-34 jaar) stimuleren. De campagne wordt voor 20% gefinancierd met de promotiefondsen aardappelen, de EU past 80% bij. De campagne start in april en loopt tot 2022.

Leestijd : 1 min

Het promotie-agentschap bundelt voor de campagne de krachten met Ierland, Frankrijk en Europatat, een Europese brancheorganisatie. De slogan luidt ‘Aardappelen - Prepare to be surprised - Europe’s favourite since 1536’.

Aardappelen blijven volgens VLAM de maaltijdbegeleider bij uitstek in Vlaanderen, maar het verbruik daalt. Vooral de jongere generatie kiest vaker voor rijst of pasta.

VLAM wil de toekomstige generaties warm maken voor verse aardappelen en verzekeren dat de knol ook in de toekomst op het bord zal blijven komen van Vlaamse gezinnen. De keuze van de doelgroep valt daarom op millennials (18-34 jaar) die op eigen benen staan. De consumptie wordt gestimuleerd met een mix van activiteiten. Omdat de jongere generatie vooral online te vinden is, zal de campagne daar gevoerd worden. Het gaat dan bijvoorbeeld om video’s en recepten, die via onder meer www.aardappel.be en sociale media worden verspreid.

Actueel

Voir plus d'articles
Meest gelezen