Startpagina Buitenland

Campagne Belgische frieten in Azië succesvol afgesloten

De deelname aan de vakbeurs Seoul Food & Hotel (11-14 juni) in Zuid-Korea was de laatste actie binnen de driejarige campagne van VLAM voor verwerkte aardappelen in 4 Aziatische landen (China, Japan, Singapore en Zuid-Korea). De promotieorganisatie is tevreden over wat gerealiseerd werd.

Dankzij EU-cofinanciering kon VLAM 3 jaar focussen op deze 4 Aziatische landen voor de promotie van verwerkte aardappelen. Doel van de campagne, die de slogan Belgian fries, from the heart of Europe kreeg, was om het marktaandeel van Belgische frieten te verhogen in deze landen en hun imago verder op te bouwen.

Belgische frieten zijn geen onbekende in deze Aziatische regio. Ze worden geassocieerd met goede constante kwaliteit en een mooie gouden kleur. VLAM concentreerde zich op handelsgerichte acties zoals beursdeelnames, sponsorships...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Buitenland

Tweede boerenprotest tegen Europees beleid deze week

Boerenprotest De European Coordination Via Campesina (ECVC), Boerenforum, het Waalse Fugea en andere Europese landbouworganisaties roepen boeren op om op 17 december te protesteren aan de luchthaven van Luik tegen het Europees beleid. De kloof met de organisaties die de dag erna in Brussel een manifestatie plannen is te groot.
Meer artikelen bekijken