Startpagina Covid 19

Veranderde jouw koopgedrag?

Thomas More-hogeschool en sectorfederatie Comeos onderzoeken opnieuw de invloed van Covid-19 op het koopgedrag van de Belgen. Nu de maatregelen versoepeld werden en vele winkels heropenden, lanceren ze een tweede bevraging.

Een vorige studie door Thomas More en Comeos in mei registreerde een sterke toename in online aankopen. Vooral bloemen en planten, kledij en verzorgingsproducten werden tijdens de lockdown meer online gekocht. De toename was merkbaar over alle leeftijden, maar vooral zestigplussers ontdekten e-commerce ten volle.

Nu de winkels opnieuw open zijn, gaat het tweede deel van het onderzoek van start. De initiatiefnemers onderzoeken onder meer of e-commerce dezelfde hoge toppen blijft scheren als tijdens de lockdown en of consumenten de fysieke winkels die...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement
Meest recent Bekijk al het nieuws >

Lees ook in Covid 19

Covid-uitbraak zet China aan tot extra toezicht van diepvriesvoedsel

Covid 19 De recente heropleving van Covid-19 in China zet de invoer van diepgevroren voedsel opnieuw onder intensief toezicht, melden Chinese media. De Chinese autoriteiten zijn daartoe overgegaan op basis van de veronderstelling dat het mogelijk is om het virus op te lopen via voedselverpakkingen.
Meer artikelen bekijken