Startpagina Archief

Common Rail in de praktijk

Leestijd : 1 min

Zowel een koude als een warme motor moet altijd twee volledige toeren ronddraaien om hem op te starten. De sensoren van de krukas en de hoge drukpomp moeten eerst de gepaste signalen geven voor de inspuiting in de juiste cilinder. Ook het motorlawaai is duidelijk verschillend bij een koude en een warme motor.

Voorkom zoveel mogelijk condensvorming in de brandstoftank: daarom best ’s avond de tank volledig vullen . Water is uit den boze. Men zal zeer goed letten op de kwaliteit van de brandstof. In de praktijk heeft men een duurdere brandstof nodig met een lager zwavelgehalte: diesel extra. Deze motoren kunnen ook niet tegen vuile brandstof, de brandstof moet beter gefilterd worden. (originele filters!) Condens water moet immers ook afgescheiden worden.

Niet alle werkplaatsen zijn in staat onderdelen van het common rail systeem uit te testen en te herstellen.

Actueel

Welke pachtprijs moet je betalen?

Recht De nieuwe pachtprijscoëfficiënten voor de periode van 13 december 2022 tot en met 12 december 2025 zijn bekend. Wij leggen in dit artikel een aantal regels uit om de pachtprijs correct te berekenen.
Voir plus d'articles
Meest gelezen