Startpagina Archief

Elfde innovatiecampagne gelanceerd

Leestijd : 2 min

Op 1 februari startte de elfde innovatiecampagne van het Innovatiesteunpunt voor landbouw en platteland. De campagne richt zich tot alle land- en tuinbouwers die een vernieuwend project of idee willen realiseren op hun bedrijf.

Gezocht:

bedenkers zoals Corneel

Innovatie opent nieuwe perspectieven voor het eigen bedrijf en innovatieve ondernemers inspireren vaak ook hun collega’s. Het Innovatiesteunpunt ondersteunt daarom graag creatieve ondernemers bij de realisatie van hun ideeën.

Zoals Corneel Martens uit Oostkamp. Deze jonge, ondernemende boerenzoon met een passie voor innovatie ontwikkelde een automaat met weegbodem speciaal voor de verkoop van hoeveproducten. Met zijn idee was hij in 2016 een van de winnaars van de Innovatiecampagne. Hij gebruikte het prijzengeld om zijn idee verder te ontwikkelen en als alles volgens plan verloopt, zullen we dit voorjaar de eerste van zijn automaten in werking zien. Corneel wil andere land- en tuinbouwers met een passie voor innovatie oproepen om ook deel te nemen aan de Innovatiecampagne, hun creativiteit te delen met collega’s-boeren en mee te dingen naar de erkenning én de bijbehorende geldprijs.

Passie voor innovatie

De Innovatiecampagne 2018 richt zich op innovatieve ideeën en realisaties van land- en tuinbouwers in de meest ruime zin van het woord.

Onder het thema ‘passie voor innovatie’ gaat het Innovatiesteunpunt dit jaar op zoek naar de beste uitgewerkte innovaties en naar goede ideeën in de ontwerpfase.

Een goed idee?

Deelnemen doe je door vóór 1 mei 2018 online in te schrijven via het inschrijvingsformulier op http://www.innovatiesteunpunt.be/campagne.

Bekroning

Op basis van telefonische contacten en bedrijfsbezoeken selecteert een professionele jury tien winnende innovaties uit de inzendingen. Deze laureaten worden beloond met een financiële ondersteuning van 2.500 euro en met begeleiding door een consulent van het Innovatiesteunpunt.

Proclamatie

Iedere laureaat wordt gehuldigd op de provinciale innovatie-avond van zijn of haar regio. Zij zullen plaatsvinden in het najaar van 2018.

Actueel

VMM-communicatie verzuurt sfeer

Akkerbouw Een lezer bemerkt ons dat de communicatie van de Vlaamse Milieumaatschappij (VMM) de sfeer toch wel doet verzuren. Zij communiceren dat 22% van de MAP-meetpunten slecht waren. Volgens hem kon de titel van de communicatie even goed zijn: ‘30% minder indicenten op de MAP-meetpunten’.
Voir plus d'articles
Meest gelezen