Startpagina Archief

Het populairste koekje duurzaam geproduceerd

Nieuw is het niet, opmerkelijk is het wel. Eén van ‘s werelds grootste snackbedrijven, Mondelez International, riep Harmony in het leven. Dit is een programma dat ervoor moet zorgen dat landbouwers duurzame landbouwpraktijken volgen in de tarweteelt. Deze tarwe belandt uiteindelijk in de producten van Mondelez International. Om dit Harmony-programma in goede banen te leiden, werkt het bedrijf samen met Walagri, een merk van Arvesta, maar ook landbouwers, molenaars en coöperatie CZAV. Walagri helpt de landbouwers om de juiste beslissingen te nemen.

Het Harmony-programma werd in 2008 opgestart in Frankrijk. Mondelez International is onder andere bekend van klinkende merken zoals Milka, Prince en LU. Het bedrijf analyseerde de levenscyclus van de koekjes, van teelt tot transport, het verwerken in de fabriek en uiteindelijk de distributie van de producten. Men merkte op dat 70% van de milieu-impact afkomstig is van de teelt van tarwe.

Om de impact op het milieu te verkleinen lanceerde het koekjesbedrijf een duurzaam ontwikkelingsprogramma voor tarwe zodat de impact op het milieu...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement

Actueel

“Internationale medailles voor onze kazen bewijzen dat we op de goede weg zitten”

Agriflanders Het Baliehof uit Jabbeke behaalde zopas 3 medailles in de categorie ‘belegen boerenkazen’ op de World Cheese Awards. Dat is een mooie opsteker voor de familie Callemeyn. Krista en Luc beheren de kaas- en zuivelverwerking en dochter Sofie en haar man Matthias namen het roer over van de boerderij. Op Agriflanders kan je naar goede gewoonte genieten van hun croques uit het vuistje.
Voir plus d'articles
Meest gelezen