Startpagina Archief

Ervaringen uit de korte keten

Landbouwbedrijven zijn voortdurend bezig met primaire productie, de basis van onze voeding. Op sommige bedrijven tracht men een meerwaarde uit hun productie te halen door thuisverkoop. Veelal is dit op initiatief van de vrouw des huizes. Tijdens het panelgesprek tijdens de ForFarmers Ladies Day hoorden we drie inspirerende voorbeelden.

Martine Kinnart maakt en verkoopt, samen met haar echtgenoot en zoon, op de Melkerhei (www.melkerhei.be) in Linter rauwe melk, ambachtelijke boter en een variatie aan harde en zachte kazen. Martine maakt de overstap naar thuisverkoop na 30 jaar in de banksector. “Ik ging te rade bij collega’s. Ik vond dat absoluut nodig. Vandaag probeer ik nog steeds alert te zijn en open te staan voor nieuwe evoluties. Je moet immers opletten voor bedrijfsblindheid. Ik leerde ook om niet steeds zomaar in te gaan op álle vragen en...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement

Actueel

1,2 miljoen euro voor 12 plattelandsprojecten

Actueel 12 plattelandsprojecten krijgen samen meer dan 1,2 miljoen euro subsidies van de provincie Vlaams-Brabant, Vlaanderen en Europa. Het gaat om projecten, uit onder meer Halle, Asse, Begijnendijk-Keerbergen-Rotselaar-Tremelo, Haacht, Lennik, Vlaamse Rand rond Brussel en Zuid-Hageland, die van het platteland een betere plek willen maken om te wonen en te leven.
Voir plus d'articles
Meest gelezen