Startpagina Archief

Beter Leven, een nieuwe standaard?

In Nederland is het label Beter Leven volledig ingeburgerd in het dagelijks leven. Consumenten kopen er kippen-, varkens- en rundvlees, waarbij in de winkelrekken duidelijk is dat hun vlees werd geproduceerd met oog voor dierenwelzijn. Via Albert Heijn en Jumbo zal dit merk dan ook indringen in onze Belgische cultuur. Het wordt daarom tijd om na te denken hoe we dierenwelzijn zichtbaar kunnen maken op ons Belgisch vlees. De vraag is: is dat haalbaar?

Twee jaar geleden stond de mestgassen- en zwerfstromenproblematiek in de kijker op Agribex. Dit jaar valt de keuze op dierenwelzijn. Het idee werd bedacht door de Xebirga werkgroep, die meehelpt met de organisatie van de beurs en de thema-eilanden. Dries Vanhessche: “Omdat dierenwelzijn de laatste tijd meer en meer in de aandacht komt, is dit aanhalen op het ‘Feed the Future’ eiland logisch. We willen laten zien wat er bestaat rond dierenwelzijn. Er zal aan de hand van afbeeldingen en een video uiteen gezet worden wat het Beter Leven...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement

Actueel

De hazelnoot: een nieuwe diversificatie

Fruit ‘s Morgens chocopasta smeren op onze boterham is een gewoonte geworden. Enkele jaren geleden stond palmolie als ingrediënt daarvan ter discussies, maar hoe zit het met hazelnoten? Hoewel hazelnoten vooral in Italië worden geproduceerd, gedijt de boom ook goed in onze streken. Enkele jaren geleden zijn Benoît Genin en Pierre-Olivier Bonhomme begonnen met de productie van Belgische hazelnoten. Het is een boeiende teelt, maar ze vereist wel wat kennis en ervaring.
Voir plus d'articles
Meest gelezen