Startpagina Archief

Albert Heijn zet aanval op merkmelk in:

drie cent per kilo voor duurzame melk

Albert Heijn wil met haar huismerk de gouden standaard zetten op het gebied van duurzame zuivel. Het legt met een nieuw initiatief de lat hoger dan de meeste A-merken.

Landbouwers die zich opgeven voor een nieuwe duurzaamheidsstandaard, krijgen bovenop de reguliere prijs en premies 3 cent per kilo extra. Het geld komt bovenop de gewone voorschotprijs en alle reguliere premies en toeslagen. De supermarktketen koopt de melk direct bij boeren en laat de melk verwerken bij A-ware, een familiebedrijf niet ver van Amsterdam. De duurzaamheidseisen zijn stevig en in de markt wordt gesproken van een kleine coup: het huismerk van AH overstijgt in veel opzichten dat van de merkzuivel.

Met de keuze voor A-ware spreekt AH in eerste aanleg...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement

Actueel

WK Haflingers: successen, sensaties en emoties gingen hand in hand

Paarden Organisator Welt Haflinger Zucht Sport Verein (HWZSV) moest er omwille van de coronacrisis 10 jaar op wachten om eind mei de zevende Haflinger Wereldtentoonstelling opnieuw te kunnen organiseren. Dit fokkerij-event wordt om de 5 jaar aangeboden aan alle Haflinger-liefhebbers ter wereld.
Voir plus d'articles
Meest gelezen