Startpagina Archief

Promotiecampagne voor kalfsvlees gelanceerd

In België, Frankrijk en Italië wordt met Europese steun een promotiecampagne voor kalfsvlees gestart. Daarin worden het belang en de uitzonderlijke eigenschappen en gastronomische mogelijkheden benadrukt.

Doel is het aantal verkooppunten te vergroten en 25- tot 49-jarigen aan te zetten om kalfsvlees te kopen en te consumeren. Het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM) is bijzonder blij met de Europese campagne ‘Kalfsvlees, 1 goed idee voor 1000 goede ideeën’. Belgen houden volgens de organisatie van lokaal vlees en maar liefst 85% van het Europees kalfsvlees wordt geproduceerd in Nederland, Frankrijk, Italië en België. De Vlaamse kalverhouderij telde in 2017 volgens cijfers van het departement landbouw 151.073 vleeskalveren...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement

Actueel

Boerenbond dreigt met ingebrekestelling tegen Vlaamse regering

Actueel Na de Aarhusprocedure van Natuurpunt en BBL en de bijkomende vragen van het ANB is er nu nog een nieuwe speler in de saga rond de goedkeuring van het Strategisch Plan voor het Gemeenschappelijk Landbouwbeleid (GLB). Als de Vlaamse regering dat Strategisch Plan niet op 3 februari goedkeurt, wil Boerenbond Vlaanderen voor de rechtbank brengen.
Voir plus d'articles
Meest gelezen