Startpagina Archief

Het digitale, een manier om zich te onderscheiden en extra toegevoegde waarde te creëren

Informaticus, veehouder, community manager,… Henri Louvigny uit het Luxemburgse Bougnimont heeft vele petten om op te zetten. Zijn kennis in de informatica heeft hem er recent toe gebracht om zijn manier van produceren te herzien, maar ook om zich te differentiëren. Henri wil zijn vlees commercialiseren zoals een wijnbouwer zijn wijn. Een gesprek met deze jonge ondernemende uitbater.

Wanneer Henri Louvigny ons ontvangt in zijn bedrijf wijst hij er onmiddellijk op dat de veehouderij een familietraditie is met nu al de zevende generatie op het bedrijf. Eind jaren negentig schakelde het bedrijf, toen nog geleid door zijn vader, naar bio is over. Een overgang die ook gepaard ging met het overschakelen van Belgisch witblauw naar Blonde d’Aquitaine. Dat ras werd nadien echter snel opnieuw omgewisseld voor Limousin runderen. Henri zelf is van jongs af aan bij de landbouw betrokken. Toch raakte dat eventjes op de achtergrond...

Dit artikel is alleen voor abonnees

U heeft uw maandelijkse limiet van gratis beschikbare artikels bereikt

Abonneer nu

Al abonnee of geregistreerd?

Log in of Activeer uw abonnement

Actueel

Boerenbond dreigt met ingebrekestelling tegen Vlaamse regering

Actueel Na de Aarhusprocedure van Natuurpunt en BBL en de bijkomende vragen van het ANB is er nu nog een nieuwe speler in de saga rond de goedkeuring van het Strategisch Plan voor het Gemeenschappelijk Landbouwbeleid (GLB). Als de Vlaamse regering dat Strategisch Plan niet op 3 februari goedkeurt, wil Boerenbond Vlaanderen voor de rechtbank brengen.
Voir plus d'articles
Meest gelezen